De taken van een casinopitbaas

Nieuws

2020-09-25

Het succesvolle beheer van casino's hangt af van de rollen die elke werknemer speelt. Een pitbaas in het casino is een persoon die de activiteiten op de casinovloer controleert. Het doel is om naadloze spel activiteiten. Ook houden pitbazen toezicht op dealers, letten ze op fouten en controleren of de juiste procedures worden gevolgd. In de loop der jaren is de baan van de pitbaas geëvolueerd. Aanvankelijk was een pitbaas de casinomanager; niettemin omvatten hun rollen de laatste tijd het algehele beheer van de casinovloer. Net als elke andere carrière is casino-ervaring cruciaal om de baan veilig te stellen. Hieronder staan een paar aspecten die de vraag beantwoorden: "Wat doen pitbazen?"

De taken van een casinopitbaas

Behandelen van geschillen met spelers

Met de ruime keuze aan live casino's en land-based casino's, zijn er veel spelersgeschillen. Dit komt omdat er soms dealer- en spelerfouten kunnen zijn in het casino. In dergelijke gevallen wordt de pitbaas beschouwd als de laatste autoriteit op het gebied van meningsverschillen of petities. Daarom is begrip van de tafelspelregels van cruciaal belang. Af en toe kunnen de geschillen uit de hand lopen. In dergelijke gevallen kan de casinopitbaas de input van de manager vragen. Verdiepingsbeheer omvat ook het afhandelen van zaken zoals toezicht, krediet, computerpotloodverplichtingen en spelbeveiliging. De pitbaas in elk casino is getraind om problemen die nog in ontwikkeling zijn op te sporen en aan te pakken.

Supervisie van werknemers

Om de vraag "wat doen pitbazen" te beantwoorden, omvat werknemerstoezicht het monitoren van servers, kassiers, bewakers, dealers en andere werknemers die op de casinovloer werken. Naast het toezicht houden op de prestaties van huidige werknemers, kunnen pitbazen hen ontslaan of disciplinaire maatregelen nemen. De pitbaas is ook verplicht om de nieuwe rekruten aan te nemen en op te leiden. Bovendien maakt en actualiseert de casinopitbaas de werkschema's en verantwoordelijkheden van de werknemer. In dit verband omvatten de taken ook het goedkeuren van aanvragen voor ziektedagen, ploegenwisselingen, vakanties of persoonlijke vrije dagen. Een pitbaas in het casino is ook verplicht om de loonlijsten te organiseren voor alle werknemers onder hun toezicht.

Administratieve taken

Veel papierwerk kenmerkt land-based casino's. In de meeste gevallen is de pitbaas in het casino verplicht om elke voortgang bij te houden. De pitbazen moeten een rapport opstellen over de overwinningen, verliezen, voorraden en credits. Het papierwerk wordt gedaan wanneer de dealers wisselen of aan het einde van elke shift. De pitbaas houdt voortdurend de gasten en tafeloverwinningen bij. Ook het afhandelen van aspecten zoals valsspelen, kaarten tellen en oplichting maken deel uit van hun administratieve verantwoordelijkheden. Ook dienen de dagelijkse ploegenrapportages te worden opgesteld voor de ploegchefs. In elk casino zijn de administratieve taken van elke pitbaas of vloersupervisor standaard.

Een inzicht in de verantwoordelijkheden van een casinopitbaas

Momenteel is een pitbaas een van de meest gevraagde banen in het casino. Maar wat doen pitbazen? Lees meer over de taken van een pitbaas.

Laatste nieuws

Kunnen videopokerspellen een retourpercentage van meer dan 100% hebben?
2022-11-29

Kunnen videopokerspellen een retourpercentage van meer dan 100% hebben?

Nieuws