November 7, 2019
Er zijn dingen die normaal lijken in casino's, maar het zijn marketingtools. Het zijn trucs om ervoor te zorgen dat gokkers tot hun laatste munt inzetten.
In plaats van contant geld te gebruiken, gebruiken casino's fiches omdat fiches verschillende kleuren hebben en ze gemakkelijker te identificeren zijn dan geld. Dat is echter maar één reden om chips te gebruiken. De andere reden is psychologisch, waardoor mensen geen significant verlies zouden voelen als ze chips zouden verliezen in plaats van geld.
Mensen hechten veel waarde aan geld in vergelijking met de chips. Daarom geven casino's er de voorkeur aan dat mensen met fiches gokken in plaats van fysiek geld, om mensen te laten geloven dat gokken minder risico's met zich meebrengt. Dit komt omdat chips waardeloos zijn, in tegenstelling tot geld, dat niemand zou willen zien verdwijnen.
Er zijn altijd gratis cadeaus voor gokkers in casino's. Deze geschenken kunnen komen in de vorm van eten of drinken, en in sommige casino's bieden ze zelfs gratis accommodatie. Dit is een truc die door casino's wordt gebruikt om gokkers te laten denken dat ze hun verliezen gelijk hebben gemaakt als ze verliezen.
Gratis eten, drinken en accommodatie voor gokkers is ook een andere manier waarop casino's ervoor zorgen dat spelers hun terrein niet verlaten voordat ze een weddenschap hebben geplaatst op hun laatste munt. Als ze dronken zijn, hebben mensen de neiging om meer in te zetten, en wanneer hun maag vol is, voelen ze zich op hun gemak, waardoor ze langer in het casino blijven.
Het is geen toeval dat de meeste casino's felle lichten, stimulerende geluiden en muziek hebben. Die lichten en geluiden maken deel uit van casino-bedrog. Felle lichten maken het gokkers comfortabel om te wedden omdat ze zich veilig voelen. Dit is de reden waarom casino's zeer felle lichten hebben.
Stimulerende geluiden geven gokkers motivatie en laten ze denken dat ze binnen enkele minuten zullen winnen. Hierdoor blijven ze spelen. Een goede combinatie van felle lichten en het juiste geluid brengt gokkers in de juiste stemming om te blijven gokken; vandaar dat casino's deze truc kennen en gebruiken om ervoor te zorgen dat spelers tot hun laatste munt inzetten.
Geur wordt door veel bedrijven over de hele wereld gebruikt om hun producten te onderscheiden. Evenzo creëren casino's een unieke geur zodat gokkers de geur ermee kunnen associëren. Dit idee is marketingtechnisch logisch, want zodra een persoon de geur ruikt, herinnert het hem aan het product of de plaats.
Mensen worden getriggerd door het reukvermogen en casino's beheersen de kunst om spelers meer te laten gokken door specifieke geuren voor hun casino's te hebben. Zodra de persoon in het casino komt en die specifieke geur herkent, vertelt zijn geest hem wat hij vervolgens moet doen; gokken. En dat is precies wat ze doen.
Jasper de Vries, afkomstig uit het bruisende Utrecht, staat in Nederland bekend om zijn talent om online casino content aan te passen voor het Nederlandse publiek. Zijn nauwkeurige aandacht voor lokale nuances zorgt voor een vlekkeloze gelokaliseerde speelervaring.